Challenge door Mediafin

Op welke manier kan de effectiviteit van redactionele podcasts voor adverteerders aangetoond worden door middel van een metrisch systeem?

Doelen

Marktonderzoek presentatie

Met dit onderzoek willen we de meest geschikte advertentievorm voor redactionele podcasts identificeren, met een specifieke focus op het door Mediafin aanbevolen advertentiemodel waar adverteerders betalen voor promotietijd. We focussen ons op redactionele podcasts, met nadruk op De 7 van Mediafin, om inzicht te krijgen in de huidige praktijken en mogelijke verbeteringen. Een redactionele podcast is een door redactieteam gemaakte audio-opname die gericht is op het bespreken en analyseren van nieuws en actuele onderwerpen. De podcast De Zeven licht dagelijks de zeven belangrijkste nieuwspunten van de dag toe. Op die manier krijgen luisteraars in een beknopt en overzichtelijk format de meest relevante informatie voorgeschoteld, wat hen snel en efficiënt op de hoogte houdt van de actualiteiten.

Vervolgens willen we een bijhorend metrisch systeem ontwikkelen dat de effectiviteit van de gekozen advertentievorm voor adverteerders op een transparante wijze visualiseert. Hierbij wordt rekening gehouden met de luisterervaring, waarbij het behoud van luisteraars een directe impact heeft op het bereik en de impact van de advertenties. Met dit metrisch systeem hopen we adverteerders aan te trekken door hun concreet bewijsmateriaal te bieden over de effectiviteit van hun advertenties in podcasts, terwijl er wordt gestreven naar een rendabeler productiemodel voor redactionele podcasts.

Door deze doelstellingen na te streven, beogen we niet alleen de aantrekkelijkheid van redactionele podcasts voor adverteerders te vergroten, maar ook een duurzame en gunstige omgeving te creëren voor alle betrokken partijen binnen de podcastindustrie.

Opportunity pitch

Het doel van deze challenge is om een oplossing te vinden voor Mediafin. Aan het einde van de challenge zullen we onze oplossing aan Mediafin presenteren en onze bevindingen delen. Dit hopen we te doen op een duidelijke en overtuigende manier aan de hand van een deliverable.

Voorzien pad

Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.

Methodiek 1
Creative brainstorm
Methodiek 2
Stakeholder mapping
Methodiek 3
Action research
Methodiek 4
Literatuurstudie
Methodiek 5
In-depth interview
Methodiek 6
Expert interview
Methodiek 7
Card sorting
Methodiek 8
SWOT analysis

Afgelegd pad

Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.

  • FASE 1
Methodiek 1
Creative brainstorm
Methodiek 2
Stakeholder mapping
Methodiek 3
Action research
Methodiek 4
Literatuurstudie
  • FASE 2
Methodiek 1
Expert interview
Methodiek 2
In-depth interview
Methodiek 3
Experiment
Methodiek 4
Literatuurstudie
  • FASE 3
Methodiek 1
Lotus blossom
Methodiek 2
GPS-brainstormkit
  • FASE 4
Methodiek 1
MoSCoW-analyse
Methodiek 2
Wireframes
Methodiek 3
Interview
Methodiek 4
Survey
  • FASE 5
Methodiek 1
Rapportering