Challenge door DeCheckers

Hoe kunnen we foutieve informatie of een misleidende TikTok tot bij deCheckers laten komen zodat zij het zien, kunnen beoordelen en kunnen communiceren naar de eindgebruiker op een effectieve en kosten-efficiënte manier?

Doelen

User requirement & validation briefing

Met ons onderzoek willen we voornamelijk inzicht krijgen in de behoeften en motivaties van de gebruikers vanaf 16 jaar om foutieve informatie te rapporteren en te factchecken. Met onze inzichten willen we de drempel voor de TikTok-gebruikers verlagen om gebruik te maken van externe factcheck-bronnen en dit proces te vergemakkelijken.

Voorzien pad

Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.

Methodiek 1
Stakeholder mapping
Methodiek 2
Desk Research
Methodiek 3
Literatuurstudie
Methodiek 4
Survey
Methodiek 5
Focusgroep
Methodiek 6
Personas

Afgelegd pad

Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.

  • FASE 1
Methodiek 1
Literatuurstudie
Methodiek 2
Stakeholder mapping
Methodiek 3
Product promise
  • FASE 2
Methodiek 1
Desk Research
Methodiek 2
Survey
Methodiek 3
Cognitive walkthroughs
Methodiek 4
Personas
  • FASE 3
Methodiek 1
Creative brainstorm
Methodiek 2
GPS-brainstormkit
Methodiek 3
Lotus blossom
  • FASE 4
Methodiek 1
User Journey
Methodiek 2
Creative brainstorm
Methodiek 3
Flowcharts
Methodiek 4
Thinking aloud protocol
  • FASE 5
Methodiek 1
Interview