Doelen
User requirement & validation briefing
Met ons onderzoek willen we voornamelijk inzicht krijgen in de behoeften en motivaties van de gebruikers vanaf 16 jaar om foutieve informatie te rapporteren en te factchecken. Met onze inzichten willen we de drempel voor de TikTok-gebruikers verlagen om gebruik te maken van externe factcheck-bronnen en dit proces te vergemakkelijken.
Voorzien pad
Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.
Methodiek
1
Stakeholder mapping
Methodiek
2
Desk Research
Methodiek
3
Literatuurstudie
Methodiek
4
Survey
Methodiek
5
Focusgroep
Methodiek
6
Personas
Afgelegd pad
Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.
- FASE 1
Methodiek
1
Literatuurstudie
Methodiek
2
Stakeholder mapping
Methodiek
3
Product promise
- FASE 2
Methodiek
1
Desk Research
Methodiek
2
Survey
Methodiek
3
Cognitive walkthroughs
Methodiek
4
Personas
- FASE 3
Methodiek
1
Creative brainstorm
Methodiek
2
GPS-brainstormkit
Methodiek
3
Lotus blossom
- FASE 4
Methodiek
1
User Journey
Methodiek
2
Creative brainstorm
Methodiek
3
Flowcharts
Methodiek
4
Thinking aloud protocol
- FASE 5
Methodiek
1
Interview