Doelen
Opportunity pitch
Mediahuis wil zijn onafhankelijke journalistiek opnieuw relevant maken voor jongeren, met een specifieke focus op Gen Z. Daarom onderzoeken we waar de grootste strategische kansen liggen om die jongere doelgroep beter te begrijpen en te bereiken. Op basis van ons onderzoek en een analyse van de huidige mediaconsumptie van jongeren brengen we mogelijke richtingen in kaart waarmee Mediahuis kan inspelen op hun veranderende verwachtingen.
Concreet is het doel om een pitch te geven aan onze challengers van Mediahuis, waarin we de belangrijkste opportuniteiten voorstellen om betrouwbare journalistiek opnieuw betekenisvol te maken voor Gen Z. Deze opportuniteiten kunnen betrekking hebben op contentvormen, platformkeuzes of manieren van interactie die de relatie tussen Mediahuis en jongeren versterken.
User requirement & validation briefing
Mediahuis wil nauwer aansluiten bij een jong publiek en beter begrijpen hoe Gen Z nieuws beleeft en waardeert. In deze fase brengen we de behoeften, verwachtingen en mediagewoonten van deze doelgroep in kaart om zo richtlijnen te formuleren voor eventueel ontwerp en implementatie van toekomstige communicatie- en contentinitiatieven.
Via deze briefing worden de inzichten uit ons onderzoek, waaronder focusgroepen en diepte-interviews, vertaald naar bruikbare input voor ontwikkelaars, designers en communicatieteams. Het doel is om een duidelijk kader te scheppen dat kan dienen als basis voor de ontwikkeling van bijvoorbeeld: nieuwe formats, digitale platformen of nieuwsbelevingen die inspelen op de leefwereld van Gen Z en de journalistieke missie van Mediahuis ondersteunen.
Voorzien pad
Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.
Afgelegd pad
Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.
- FASE 1