Doelen
Opportunity pitch
Vraag: Hoe staat de burger tegenover het concept van het datanutsbedrijf?
Waarom? Er is nood aan een duidelijke afbakening van waar de eindgebruiker op zit te wachten en waarmee we hen het best overtuigen om mee te gaan in ons verhaal.
Go-to-market strategie
Vragen:
- Op basis van welke criteria kunnen we een triagesysteem opzetten dat ons toelaat een onderscheid te maken tussen relevante en minder relevante leads of ideeën?
- Hoe zetten we aan de hand van het bowling pin model het datanutsbedrijf het best in de markt?
Waarom? Nood aan het herkennen van stakeholders en hun verwachtingen en hoe we best het bowling pin model kunnen toepassen (en eventuele blindspots identificiëren).
Voorzien pad
Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.
Methodiek
1
SWOT analysis
Methodiek
2
PESTEL analysis
Methodiek
3
Survey
Methodiek
4
Focus group
Methodiek
5
Stakeholder mapping
Methodiek
6
Expectancy value
Methodiek
7
Bowling pin model
Afgelegd pad
Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.
- FASE 1
Methodiek
1
SWOT analysis
Methodiek
2
PESTEL analysis
Methodiek
3
Survey
- FASE 2
Methodiek
1
Survey
- FASE 3
Methodiek
1
Survey
Methodiek
2
Interview
- FASE 4
Methodiek
1
Survey
Methodiek
2
Interview
- FASE 5
Methodiek
1
Survey
Methodiek
2
In-depth interview
Methodiek
3
Focusgroep
- FASE 6
Methodiek
1
Experiment
Methodiek
2
Survey
Methodiek
3
In-depth interview
- FASE 7
Methodiek
1
Survey