Doelen
User requirement & validation briefing
Aangezien het doel is om de gebruikerservaring van het VRT MAX platform te verbeteren zal het belangrijk zijn om aan de ontwikkelaars en designers te laten weten wat we in ons onderzoek hebben gevonden. Zowel de points of pain, als de mogelijke oplossingen vormen hierbij belangrijke onderdelen. Aangezien we gebruik maken van verschillende onderzoeksmethoden, zoals focusgroepen, survey en walk throughs en daarbij in interactie zullen gaan met onze doelgroep hopen we hier een duidelijk beeld van te krijgen wat ze wel en niet willen in het platform en waar hun verwachtingen liggen.
Voorzien pad
Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.
Methodiek
1
Focusgroep
Methodiek
2
Expert interview
Methodiek
3
Survey
Methodiek
4
Literatuurstudie
Methodiek
5
Creative brainstorm
Methodiek
6
Paper prototyping
Methodiek
7
Personas
Methodiek
8
Interview analyse
Methodiek
9
Benchmarking
Methodiek
10
Cognitive walkthroughs
Afgelegd pad
Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.
- FASE 1
Methodiek
1
Stakeholder mapping
Methodiek
2
Literatuurstudie
Methodiek
3
Product promise
- FASE 2
Methodiek
1
Expert interview
Methodiek
2
Focusgroep
Methodiek
3
Survey
Methodiek
4
Benchmarking
Methodiek
5
Literatuurstudie
- FASE 3
Methodiek
1
Lotus blossom
Methodiek
2
Creative brainstorm
- FASE 4
Methodiek
1
Paper prototyping
Methodiek
2
Scenarios of use
Methodiek
3
Wireframes
Methodiek
4
Focusgroep
- FASE 5
Methodiek
1
Cognitive walkthroughs