Challenge door VRT

Hoe kan de gebruikerservaring van VRT MAX voor jongeren tussen de 18 en 24 jaar geoptimaliseerd worden door gebruik te maken van (Solid-gebaseerde) persoonlijke datakluizen?

Over deze challenge

Deze challenge is een samenwerking tussen het proeftuinproject Solid4Media en de VRT. Solid4Media is opgestart vanuit het relanceplan van de Vlaamse overheid met als doel om samen met stakeholders en Vlaamse mediagebruikers de mogelijkheden van Solid-datakluizen in een reële mediacontext te verkennen. Solid is een technologie waarmee mensen hun gegevens veilig kunnen opslaan in gedecentraliseerde gegevensopslagplaatsen die Pods worden genoemd. Door data van gebruikers in pods te steken, kan in deze context bijvoorbeeld VRT MAX specifieke aanbevelingen maken voor de gebruikers aan de hand van data die gedeeld wordt uit andere platformen. In het algemeen is ons doel om de gebruikerservaring van de 18 - 24 jarige VRT MAX-gebruiker te verbeteren met behulp van de Solid datapods.

Teamleden

  • Ymke Aerts
  • Caitlyn Crew
  • Katarina Demeyere
  • Elodie Devos
  • Coralie D'haenens
  • Amelie Laureys
  • Anna Loots
  • Fien Vanbuel
  • Esther Vandenberghe
  • Keanu Verstraeten