Challenge door Design museum

Hoe kunnen we met een next-generation interface cultuurparticipatie verhogen bij unserved audiences?

Doelen

Communicatiedoel

  • Eiland:
  • Methodiek: Personas

VRAAG

"Welke personen zijn momenteel moeilijk bereikbaar voor het Design Museum en hoe spelen ze hier het best op in?"

DOEL

Deze personae worden geframed als tool en gebruikt als kompas om onze richting doorheen de challenge te bepalen en ons de mogelijkheid te geven om te kunnen pivoteren indien nodig. Deze tool behoort niet tot een eiland, maar vaart de verschillende eilanden af en kan ingezet worden bij verschillende methodieken.

Interfacedoel

  • Eiland: Solution
  • Methodiek: Scenarios of use

VRAAG

"Welke interfaces zijn relevant voor de gedefinieerde personae om de cultuurparticipatie bij unserved audiences te verhogen?"

DOEL

Op basis van verschillende submethodieken gaan we op zoek naar de meest geschikte interface voor de persona in kwestie om het cultureel erfgoed te ontsluiten en te linken aan de context van het Design Museum.

Voorzien pad

Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.

Methodiek 1
Stakeholder mapping
Methodiek 2
In-depth interview
Methodiek 3
Segmentation surveys
Methodiek 4
Online co-creatie
Methodiek 5
Creative brainstorm
Methodiek 6
Paper prototyping
Methodiek 7
Wizard of Oz
Methodiek 8
Wireframes
Methodiek 9
Research by design

Afgelegd pad

Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.

  • FASE 1
Methodiek 1
Stakeholder mapping
  • FASE 2
Methodiek 1
Environmental scanning
Methodiek 2
In-depth interview
  • FASE 3
Methodiek 1
In-depth interview
  • FASE 4
Methodiek 1
In-depth interview
Methodiek 2
Segmentation surveys
  • FASE 5
Methodiek 1
Personas
Methodiek 2
Focusgroep
  • FASE 6
Methodiek 1
Focusgroep
  • FASE 7
Methodiek 1
Creative brainstorm
Methodiek 2
Prototyping
Methodiek 3
Personas
  • FASE 8
Methodiek 1
Prototyping
Methodiek 2
Wizard of Oz
Methodiek 3
Proxy technology assessment
  • FASE 9
Methodiek 1
Non-participatory observation
Methodiek 2
Wizard of Oz
Methodiek 3
Proxy technology assessment
Methodiek 4
A/B-testing
  • FASE 10
Methodiek 1
Wizard of Oz
Methodiek 2
Proxy technology assessment
Methodiek 3
Non-participatory observation
Methodiek 4
Scenarios of use