Doelen
Communicatiedoel
- Eiland:
- Methodiek: Personas
VRAAG
"Welke personen zijn momenteel moeilijk bereikbaar voor het Design Museum en hoe spelen ze hier het best op in?"
DOEL
Deze personae worden geframed als tool en gebruikt als kompas om onze richting doorheen de challenge te bepalen en ons de mogelijkheid te geven om te kunnen pivoteren indien nodig. Deze tool behoort niet tot een eiland, maar vaart de verschillende eilanden af en kan ingezet worden bij verschillende methodieken.
Interfacedoel
- Eiland: Solution
- Methodiek: Scenarios of use
VRAAG
"Welke interfaces zijn relevant voor de gedefinieerde personae om de cultuurparticipatie bij unserved audiences te verhogen?"
DOEL
Op basis van verschillende submethodieken gaan we op zoek naar de meest geschikte interface voor de persona in kwestie om het cultureel erfgoed te ontsluiten en te linken aan de context van het Design Museum.
Voorzien pad
Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.
Afgelegd pad
Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.
- FASE 1
- FASE 2
- FASE 3
- FASE 4
- FASE 5
- FASE 6
- FASE 7
- FASE 8
- FASE 9
- FASE 10