Doelen
User requirement & validation briefing
Aangezien we de uitval van gebruikers van LifeCraft willen verminderen, zal ons onderzoek zich richten op de verwachtingen van de gebruikers. Door middel van verschillende onderzoeksmethoden zoals surveys en diepte- interviews, willen we de verbeterpunten van LifeCraft in kaart brengen. Dit zal ons een inzicht geven in de pijnpunten, verwachtingen en de redenen tot uitval. Op basis van deze bevindingen zullen we verschillende prototypes en mock-ups testen bij onze doelgroep (studenten 18-26 jaar). Daaruit zal moeten blijken wat het meest effectief is om de uitval te verminderen. Deze bevindingen kunnen we dan voorstellen aan onze challenger.
Voorzien pad
Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.
Methodiek
1
Literatuurstudie
Methodiek
2
Product promise
Methodiek
3
Survey
Methodiek
4
In-depth interview
Methodiek
5
Cognitive walkthroughs
Methodiek
6
Personas
Methodiek
7
Paper prototyping
Afgelegd pad
Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.
- FASE 1
Methodiek
1
Product promise
Methodiek
2
Literatuurstudie