Doelen
Communicatiedoel
- Eiland: Opportunity
- Methodiek: Scenario analysis
Een scenario-analyse laat onze stakeholder toe om te anticiperen op een onzekere toekomst, iets wat zeker kenmerkend is in het huidige medialandschap. We leggen hierbij onze focus op 2030. Deze scenario-analyse wordt gemaakt op basis van informatie vergaard uit de experten interviews en gevalideerd aan de hand van een SWOT-Analyse. Uit de scenario-analyse zullen personas verder vloeien. Deze personas laten ons toe om de huidige nieuwsconsumenten te profileren. Vervolgens wordt er gekeken hoe die personas functioneren in 1 bepaald scenario. Dit scenario wordt gekozen in samenspraak met de challenger (VRT).
Interfacedoel
- Eiland: Solution
- Methodiek: Concept posters
Aan de hand van deze ontwikkelde personas (volgend uit de scenario analyse) wordt een concept poster opgesteld. Deze kan als input dienen om een interactieve app of website te creëren die voor een optimale nieuwservaring moet zorgen waarbij de consument volledig geïnformeerd is.
Voorzien pad
Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.
Afgelegd pad
Werkelijk gebruikte mix van methodes tijdens de innovation journey.
- FASE 1
- FASE 2
- FASE 3
- FASE 4
- FASE 5
- FASE 6
- FASE 7
- FASE 8
- FASE 9
- FASE 10
- FASE 11