Challenge door VLESP

Hoe kan de app BackUp, die gericht is op het ondersteunen van mensen met suïcidale gedachten, beter inspelen op de behoeften van mannen en door hen worden gezien als een relevante en behulpzame tool?

Doelen

User requirement & validation briefing

Met dit onderzoek wordt getracht de app BackUp aantrekkelijker, toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken, met de nadruk op aantrekken en vervolgens de retentie van mannelijke gebruikers. Om deze zaken aan te pakken zijn vooral aanbevelingen naar de ontwikkelaars en designers van belang. Aangezien er gebruik gemaakt wordt van verscheidene onderzoeksmethoden, zoals expertinterviews, een survey en 1 op 1 interviews zijn we in staat gegronde en diverse aanbevelingen te voorzien. De resultaten gevonden in het eerste deel van het onderzoek worden na implementering opnieuw herzien bij dezelfde partijen. (indien we ons focussen op het aanpassen van de app)

Go-to-market strategie

(Indien we kiezen voor een marketingcampagne richting mannen?)

Voorzien pad

Sequentie van methodes die men bij aanvang van de ‘innovation journey’ plant te gebruiken.

Methodiek 1
Product promise
Methodiek 2
Expert interview
Methodiek 3
Diepte-interviews
Methodiek 4
Survey
Methodiek 5
Personas
Methodiek 6
Literatuurstudie